Po pristátí na letisku Ramon
Po pristáti na mieste určenia, skontrolujte, či vaša batožina nebola nezákonne otvorená alebo poškodená.
Základné pravidlo v prípade straty, poškodenia alebo krádeže batožiny je oznámiť toto príslušným reklamačnému oddeleniu (obvykle spolu s straty a nálezy) hneď po príchode do oddelenia príletov a podať písomnú správu o špecifická situácia nazývaná PIR (správa o porušení batožiny). Pohľadávky sú spracované priamo leteckou spoločnosťou, ak má zastúpenie na letisku.
Obvyklou, najčastejšou príčinou stratenej batožiny je jej chybné naloženie na iný let. Zvýšením počtu cestujúcich, sa zvýšila aj pravdepodobnosť straty batožiny. Preto odporúčame cestujúcim zdieľať základné alebo potrebné položky medzi ručnou batožinou a hlavnou batožinou (napr. lieky, hygienické predmety, hračky pre deti atď.).
Každý prípad straty batožiny je starostlivo sledovaný svetovým systémom riadenia Tracer (World Tracer Management). Je to informačný systém určený na vyhľadávanie batožiny po celom svete. Niektoré stredomorské prázdninové destinácie sa neprihlásili do tohto systému, čo vedie k sledovaniu batožiny prostredníctvom ďalekopisu, čo môže viesť k ďalšiemu oneskoreniu pri hľadaní batožiny cestujúcich.
Letecká spoločnosť, s ktorou cestujúci uzavrel zmluvný vzťah, je zodpovedná za stratenú, poškodenú alebo ukradnutú batožinu. Letecká spoločnosť je rovnako zodpovedná za vyhľadávanie a vo väčšine prípadov na doručenie stratenej batožiny poškodenému účastníkovi na adresu uvedenú v písomnej správe o stratenej batožine. Ak letecká spoločnosť nemá zastupiteľský úrad na letisku, môže si najať servisnú spoločnosť, ktorá bude konať v súlade s jej pokynmi. Možná kompenzácia závisí aj od podmienok konkrétnej leteckej spoločnosti. Časy hľadania batožiny v rôznych tried cestovného sa tiež líšia.
Odporúčame, aby ste zahrnuli svoju batožinu do všeobecného balíka cestovných poistenia a prevážali všetky cennosti v príručnej batožine.